söndag, april 09, 2023

Döskallar

Idag upptäckte jag att jag hade gjort ett fatalt misstag i lördags för två veckor sedan då jag var iväg till västra grannstaden tillsammans med yngsta sonen.

Jag hade tänkt njuta av hallon- och lakritsbåtar medan bisin min smaskade på chokladägget, som påskharen lagt i hans lippis (alltså keps på svenska) nån gång under nattens gång.
Men...

... jag hade nappat en påse döskallar med mej istället för de där båtarna! Suck och stön! Och nej, nej, döskallarna smakar inte alls likadant som båtarna, tyvärr. Lakritsbåtarna bryr jag mej inte om, men hallonbåtarna, ack hallonbåtarna...
Tyvärr var det ingen tax free på gårdagens kryssning. Det är väl nästan enda sättet att få tag i en karamellpåse med enbart hallonbåtar, alltså att bege sig iväg på kryssning och där besöka tax free shopen.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag var uppe halvåtta.

  • Kokade ägg till frukost, vilket uppskattades.

  • Var mitt på dagen iväg till stan tillsammans med yngsta sonen.

  • Vi började med att tanka min plåtlåda, så nu är det bara för mej att tuta och köra i tisdag då jag ska iväg till västra grannstaden på jobb.

  • Kom mej äntligen för att besöka apoteket och fick goda råd om vilken sorts magnesium, som jag skulle testa för att slippa sendrag på natten. Så nu ska vi se. Jag glömde fråga om tabletterna ska tas hela tiden, liksom varje kväll eller enbart ibland.

  • Köpte en blomma åt bisin min och en åt yngsta sonen.

  • Åt lunch tillsammans med honom på en pizzeria.

  • Var iväg och handlade, så nu har jag färdigt det mesta till min kaffetur i onsdag då vi har veckomöte. Behöver ännu kompletteras med lite bröd i tisdag eller på onsdag morgon, för som det nu ser ut hinner jag inte baka på tisdagen.
Nu får ni ha en riktigt skön fortsättning på påskdagens kväll.


2 kommentarer:

Stickdagboken sa...

Hejsan, mot sendrag kan även banan (1/dag) fungera och dricka lite mera vatten. Detta brukar hjälpa mig, märker av sendrag när jag jobbat natt och missat ovannämnda saker. Din blogg om allt möjligt är en trevlig läsning om vedermödorna gällande stickning samt livet i allmänhet:)

Inge sa...

Hej, tack för tipset! Det där med banan måste testas. Tog en magnesiumtablett igår och den var inte god att tugga på! Blää!
Och tack för feedback om bloggen. Härligt att du gillar den.