torsdag, april 13, 2023

Bröd och blommor

 – Va, ha du int skrivit kvällsbloggen ännu, frågade bisin min upprört då vi för en stund sedan satt vid köksbordet och avnjöt vårt kvällste.
– Nä, jag har int hunnit och int orka, svarade jag och gäspade stort.
– Men du måst skriva. Va ska B säga annars?
– Mmm, jo, jo jag ska, jag ska...

Så här sitter jag nu och skriver. Blir det snurrigt och många fel, så beror det på att jag är rejält trött. Ber om ursäkt på förhand.

Bra saker idag:

  • Vaknade tio minuter före väckarklockan.

  • Visserligen var jag uppe redan vid halvsjutiden och skrämde slag på bisin min, som fick bråttom att börja elda. Jag fick alltså varmvatten till en skön morgondusch.

  • Jag startade min arbetsdag i den bästa av byar i norra grannkommunen och fick två kassar med bröd placerade på plåtlådans baksäte.

  • Det doftade så gott i bilen när jag återvände hem från dagens första undervisningspass. Och det är så supergott bröd, formbröd och havrebröd. Nybakat underbart bröd. Om jag får knip i magen, så vet ni vad det beror på! Tack för de ljuvligt goda bröden!

  • När man får, så är det en stor glädje att kunna ge. För två veckor sen fick jag ju en låda full med smörgåsar. Idag returnerade jag lådan efter att ha lagt dit 400 g garn. Smart va? När jag inte hinner sticka, så kan jag ändå minska på mitt garnlager. Tjohoo! Hoppas att mottagaren har glädje av innehållet.

  • Har alltså avslutat två kurser idag. Från en deltagare i stan fick jag de här blommorna. Hoppas att bisin min klarar av att plantera dem! Tack för gåvan!

  • Veckans längsta arbetsdag är över och allt ogjort får lugnt vänta till i morgon. Ingen mening med att stressa ihjäl sig!

  • Var riktigt själv till en av stans pizzerior och åt medan jag väntade att klockan skulle bli halvsju.

  • Fick brösten inklämda i röntgenapparaten och hoppas ingenting skumt syns på bilderna!

  • Orkade ännu handla innan jag åkte hem. Nu borde vi klara oss en tid. Bra så.

Och nu, nu är det dags för mej att krypa ner mellan lakanen och njuta av en god natts sömn. I morgon är det en ny spännande dag igen.

Önskar er en riktigt skön fredag.

Inga kommentarer: