tisdag, april 25, 2023

Snabbutryckning

– Stör jag dig, frågade svärdottern artigt idag när hon ringde mej vid 10-tiden.
– Nej, inte alls, svarade jag.
Hon bad om hjälp, nån skulle behöva se efter Lillan. Jag svarade ja direkt för mitt arbetspass började först halvtre på eftermiddagen i västra grannstaden. Så fort på med presentabla kläder och så iväg till grannbyn. Och där var hon, gullungen! Hon åt lunch tillsammans med pappa medan jag ägnade mej åt akut digistöd på distans via telefon. Det gick rätt fort till all tur, så att jag nu hann lite leka med Lillan innan det var dags för hennes dagssömn. 

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag sov till halvåtta!

  • Kunde duscha på morgonen, för att bisin min varit så snäll och eldat. Annars hade jag fått ta en kalldusch. Brrr!

  • Kunde ställa upp som barnvakt. Och hann till all tur se Lillan vaken, så vi hann leka liite grann i alla fall. Bisin min påstod visserligen att det inte är barnvaktande då barnet sover. Men visst är det ju det. Inte kan man ju lämna barnet ensamt heller!

  • Fick meddelande om att västra grannstaden betalar ut motivationstillägg till sin personal och att jag också är berättigad till det. Tjohooo! Det var snällt och för mej en glad överraskning. Nu gäller det då att välja mellan virikesedlar (fattar inte varför de har ett finskt namn?) eller pengar. Hmmm... om inte skattebjörnen skulle ha sina långa armar, så skulle det ju bli lite pengar till garn...

  • Hann sitta en stund och prata och säga hej och krama om en kär kollega som går i pension. Och jag kunde nästan, obs! nästan avhålla mej från att fälla tårar. Känslosamt...
Nu måste jag krypa i säng om jag alls ska orka i morgon.

Önskar er en riktigt trevlig onsdag!

Inga kommentarer: