måndag, april 24, 2023

Så var det måndag igen

Timmen är sen och jag är trött, gäspar i ett. Kvällsteet är urdrucket, dagens händelser genomgångna med bisin min, telefonen omstartad, varmvatten till morgondagens dusch beställt, så nu borde allting vara i sin ordning. Återstår för mej att få iväg en reseräkning ännu ikväll. De resterande tre får allt lov att vänta snällt till i morgon. Jag kan inte fatta att april snart är förbi. Vart har den här månaden tagit vägen?

Idag började jag min arbetsdag i biblioteksmiljö:

Här vid runda bordet tog jag emot besökare, som behövde råd i det digitala. Det är inte så lätt alla gånger att förstå vad som menas med det ena eller andra, hur man ska hitta rätt inställning i smarttelefon och vilka aviseringar man helt och hållet kan strunta i. Då finns vi där med min kollega och kan räta ut frågetecknen. Nu blir det paus med digirådgivningen i Sibbo ända till september.

Bra saker idag:
  • Vaknade en halvtimme före väckarklockan.

  • Har fått umgås med en kär vän och kollega. Vi har pratat och skrattat över en lång lunch. Underbart att träffas.

  • Och eftersom vi var så duktiga och åt upp förrätten, så fick vi glass till efterrätt! Mums filibabba! Jag slog på stort och öste på både kola- och chokladsås. Det är rätt länge sedan jag senast åt glass, så det smakade extra gott. 

  • På förmiddagen hann jag titta i den här intressanta tidningen där på biblioteket och funderade varifrån jag månne skulle kunna köpa den. När jag kom till kvällsjobbet i västra grannstaden låg den och väntade på mej i datasalen. Ni må tro att jag blev glad, det här är precis det jag behöver just nu för att kunna besvara alla oroliga frågor om AI.

  • Den virkade vårkorgen har fått ett nytt hem idag. Och kan ni tänka, den blev mycket uppskattad. Så fint att kunna ge egenhändigt tillverkade saker.

  • Jag har klarat av veckans första och veckans längsta arbetsdag!
Önskar er en fin tisdag!


Inga kommentarer: