onsdag, april 19, 2023

Sockmästarens box

 Idag för två veckor sedan var äldsta sonen och löste ut min sockbox nummer två:

Spännande med paket och liite, liite grann skrämmande med. Innehållet den här gången såg ut så här:
300 g Woolly Wood i en grön nyans. En ny garnbekantskap för mej.

Och så de här lädermärkena där det på finska står "Gjord med kärlek". Hmmm, måste väl börja sticka åt finskspråkiga nu? Å andra sidan vet jag inte ens hur jag snyggt skulle kunna sy fast de här märkena.

Såg i en grupp på Facebook att en del var missnöjda med att det igen var en grön nyans på sockgarnet. Tja, hmmm, ja, jag vet nu inte riktigt vad jag ska säga. Jag har ju inte stickat ett endaste sockpar från de här boxarna ännu, så...

Mitt garnbantande mår inte särskilt bra med såna här paket. Men till all tur, så gav jag bort 400 g, så nu är jag för aprils del just nu då på -100 g. Lägg sen till -205 g, som jag stickat och virkat. Då blir det riktigt bra och jag är liksom på rätt väg. Tjohooo!
Nu bara fart på stickorna eller virknålen. En väldig fart liksom!

Bra saker idag:
  • Vaknade före väckarklockan!

  • Fick tidigt i morse veta att jag är normal! Eh, ja, ja nu överdrev jag allt lite, för normal är jag då rakt inte, eller hur?
    Men jag fick veta att fotografierna av mina bröst såg normala ut. Tjohooo!
    Verkligen snabbt besked, med tanke på att fotograferingen skedde förra veckans torsdag.

  • Bra och vettig arbetshandledningssits på jobbet.

  • Dagens bästa: Stickcafé hemma hos C. Så fint att träffa de stickglada damerna, ja, ja vi kallar oss för Stickflickorna från och med idag! Det ni! 
    Vi blev bjudna på god pizza/paj med broccoli, fetaost och ananas, samt en supergod blåbärspaj! Tack för det.
    Den här gången hade jag med gårdagens jobbstickning. Vågar inte sticka nånting invecklat på våra träffar. Har lite dålig erfarenhet av det!
    Tack till stickväninnan B för skjutsen.
Och nu, nu ska jag stänga datorn här och virka och sticka lite barbiekläder.

Önskar er en riktigt skön och solig torsdag.



Inga kommentarer: