fredag, april 07, 2023

Uppäggade

Så där, snart är långfredagen förbi och här sitter jag igen alldeles för sent på kvällen. Apropå sent, så när jag sent omsider satte mej i stickfåtöljen igår kväll i akt och mening att ta itu med hoptagningen på socka nummer två, så ville det bara inte. Jag var helt enkelt för trött för att sticka och efter att två gånger ha stickat bakåt, så gav jag helt enkelt upp och kröp ner mellan lakanen istället. Bäst så, liksom. Ingen idé att sticka då det inte löper.

Idag har jag inte jobbat med nånting alls, annat än lite virkning. Jag har inte ens sett på TV. Bara njutit av att vara ledig.

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag sov till åtta!

  • Och jag kokade ägg till frukost, för i det här huset har vi minsann ägg, ska ni veta! Vi är faktiskt uppäggade.

  • Fick färdigt ett pilligt litet virkprojekt och började på ett nytt.

  • Mitt på dagen knackade det på vår dörr och jag ropade förstås "Stig in" i tron att det var yngsta sonen, som kom och hälsade på.
    Men inget hände, så jag gick och öppnade dörren och där stod min kollega med en stor presentkasse.
    – Glad påsk, sa hon och överräckte gåvan.

    Och ni ser, en kasse i mina favoritfärger med så vackert blommönster.

  • Och innehållet var nog alldeles, alldeles för mycket.


  • Här ett litet plock ur kassen, nötter, chokokanin... Mums! Två mignonägg på bottnen och nu undrar jag om det ena är tänkt åt bisin min eller om båda är mina? Hmmm... men om jag inget säger åt honom, så...

  • Och pricken över i:et, ett egenhändigt tillverkat påskkort. Stort, stort TACK för gåvan.

  • Bisin min var iväg till gravgården. Han förde påskblommor till gravarna. Jag följde dessvärre inte med. Tyckte att jag liksom inte hade tid mitt i mina virkprojekt.

    Han kom hem med en underbar bukett påskgula tulpaner. Så nu plötsligt har vi det riktigt påskigt hemma. Inte illa.
Önskar er en fin lördag. Kom ihåg att vara försiktiga, för i morgon är häxorna i farten.

Inga kommentarer: