fredag, januari 14, 2022

Små hål

Oj vet ni, att jag kan sova! Igår lade jag mej i god tid före midnatt och hade planer på att stiga upp redan före klockan sju. Det gjorde jag visserligen, men sängen lockade, så jag kröp ner mellan lakanen igen och skulle bara blunda lite. Sen tog det ända till halv tio innan jag steg upp nästa gång, för jag somnade så gott. Känns lite som om jag skulle ha gått i ide. Lite konstigt med tanke på att nu är det ju inte ens beckmörkt längre utan ljust om morgnarna.

Igår berättade jag ju om våra stora hål här i huset. Idag är det dags att visa de små hålen, som jag har helt ofrivilligt åstadkommit i det projekt jag nu just håller på med:

Jag stickar alltså sockor från tån uppåt och hälen görs med kortvarv och lindade maskor. På ena sidan blir det så här.

Medan den andra sidan på hälen ser betydligt bättre ut. Om det inte i mönstret under rubriken Montering skulle ha stått så här: "Sy ihop eventuella hål i hälens sidor", så skulle jag nog ha trott att jag är helt värdelös på det här stickandet och gett upp alltihop. Nu är det då bara till att sy ihop hålen. På samma sätt, som man inte ska förakta små sår och fattiga vänner, enligt talesättet, så ska man nog också ta hand om små hål i det stickade genast innan de blir stora och ohanterliga.

Önskar er alla en riktigt skön fortsättning på fredagen!


Inga kommentarer: