torsdag, november 17, 2022

Loppisfynd

Mitt nya mantra är: "Inte titta i garnloppisgrupper på Facebook, inte titta i garnloppisgrupper på Facebook, inte titta...". Men heej, see nu har det kommit en uppdatering i Lankahamsterit-gruppen (Garnhamstrare). ÅÅÅH, se de där skulle jag nog behöva och ja, sen är det förkylt, mer eller mindre. Ofta väntar jag till nästa dag och räknar med att då är de där lockande böckerna redan sålda. Men om de då är kvar... 🙈

Igår hämtade jag ut paket från postlådsautomaten i stora varuhuset i stan och kom då hem med de här böckerna:




Sockböcker, behöver jag dem? Jag har ju hållit mej till en och samma tidning nu en tid och det har ju gått riktigt bra.

Ikväll var jag och löste ut följande paket, den här gången från R-kiosken i stan. Och ljuvligheters, ljuvligheter...
Sockbok och sjalbok. Såg att flera har efterlyst den där sockboken, så den är säkert "het". Dessvärre vet jag ju nu inte så värst mycket om stickdesigners, så jag vet inte vem Cookie A är. Och nej, jag har inte orkat googla!  Härliga mönster i den där sjalboken.

Och äntligen, äntligen har jag Molla Mills' virkböcker. Henne känner jag till och har till och med träffat, då hon var på medborgarinstitutet i stan och höll workshop. En riktigt trevlig människa och passionerad virkerska.

Och så det bästa av allt: 52 x yllesjalar, en tjock härlig bok med många fina mönster. Det skulle liksom bli till att sticka en sjal i veckan under ett års tid... Men nej, nej, nej, tyvärr hinner jag inte fastän lusten finns.
Den där engelska boken Interpretations har också efterlysts i de där loppisgrupperna, men nej, mitt nyförvärvade exemplar är inte till salu. Så det så!
Och jo, Veera Välimäki känner jag till, finsk stickdesigner.
Jag är nöjd och verkligt förtjust över mina fina loppisfynd. Men nu måste jag väl nog hejda mej, inte sant?

Bra saker idag:
  • Klarade av alla mina tre kurser idag! 

  • Fick extra smörgåsar till min lunch på kursplatsen och med mej hem. Tack för det!

  • Ja, och så de där underbara böckerna, som jag presenterade här ovanför. Blir mycket bläddrande och alldeles för mycket inspiration!
Önskar er en skön fredag!




2 kommentarer:

Österbottningen sa...

Oj så härligt med Loppis och gamla tidningar sånt kan man bläddra i länge.
Trevlig helg till dig 😊

Inge sa...

Tack och tack detsamma.
Här i söder har utlovats snö. Ska bli spännande att se hur mycket det kommer.