tisdag, november 01, 2022

Två nystan på bordet

– Vad gör det där garnet här på bordet, frågade bisin min häromsistens.
– Nå, jag vet int vad jag ska göra med de där två nystanen. L ville inte ha dem tillbaka.

– Det gick ju åt endast ett nystan till mössan. Tror int att jag vill sticka två till eller vill du ha en?
– Nej, nej, men du kan ju sticka en halsduk, då får du båda nystanen att gå åt.

Hur kunde bisin min veta det? Han stickar ju inte. Den stora frågan nu är hur många maskor, som behöver sättas upp, för att halsduken ska bli lagom bred?

Bra saker idag:
  • Hann i god tid till jobbet i västra (Hups! Nu höll jag på att skriva vänstra!)grannstaden i morse, så jag hann lugnt få materialet kopierat.

  • Fick en trevlig pratstund med kollegan, som undervisar i vävning, stickning osv. Och hon sade att det är slöseri med tid att försöka lära sig tikapuutekniken i mösterstickningen! Och nej, fråga nu int mej vad den där tekniken heter på svenska.

  • Kunde köra hem i mörkret ikväll utan vare sig regn eller blixthalka. Skönt.
Hoppas att ni får en riktigt fin onsdag! Gissa vad jag ska göra i morgon?


Inga kommentarer: