tisdag, november 15, 2022

Ett impulsköp

I kväll kom jag sent hem, först vid 21-tiden. Då var det bara för mej att genast kliva i duschen och sen dricka kvällste. Den här gången dock utan te, för jag nöjde mej med kallt vatten.

När jag kom till jobbet idag i västra grannstaden sa jag många fula ord. Fick köra runt en stund innan jag äntligen hittade en parkeringsplats låååååångt från min arbetsplats. Morrr! Den där staden borde nog skärpa sig när det gäller parkeringsplatser.

Bra saker idag:

  • Ingen väckarklocka i morse, för jag hade sovmorgon. Så skönt.

  • Till all tur var jag ändå uppe före klockan åtta, så jag hann få undan allt kontorsjobb innan jag åkte iväg till jobbet.

  • Jag hann handla före jobbet och det var allt tur, för nu på kvällen skulle jag inte ha orkat. Det är min kaffetur på jobbet i stan i morgon, så jag var helt enkelt tvungen att bunkra upp.
    Och så gjorde jag ett impulsköp. Nappade den här Lilla My bomullskassen, som fanns där invid kassan. Hon är liksom så glad att...
    Hur fiffigt det nu sen är att ha en sån här vit väska för mina handarbetsprojekt vet jag inte, men... ja, visst var jag duktig, som inte köpte vare sig garn eller tidningar? Det ni!

  • Blev bjuden på glutenfri chokladmuffins med smörkräm sötad med honung av en kollega. Riktigt gott ska jag säga.

Önskar er en riktigt fin onsdag!

2 kommentarer:

Österbottningen sa...

Vilken underbar väska!!! Duktigt att du inte köpte hem mera garn🙌
Jag stickar sockor till sönerna på löpande band men väntar ivrigt på att bli klar så att jag kan fortsätta med strömsö tröjan åt en 1 åring😊
Lycka till med kaffeveckan på jobbet👍

Inge sa...

Tack för klappen på axeln. Jag var verkligt duktig igår, joo. Men sen var jag och tog ut postpaket idag! 🙈
Själv har jag igen fastnat i mitt sockstickande, för jag ser nu att det gråa garnet eller är det ljusblått? inte kommer att räcka till hela andra sockan, så jag vet liksom inte riktigt vad jag ska göra. Låta det bli en riktig restgarnssocka?