tisdag, november 08, 2022

Två böcker

– Ska du int skriva kvällsblogg, frågade bisin min oroligt igår kväll då jag satt och stickade och inte alls öppnade datorn.
– Nääe, int kväll, svarade jag.
– Men inte kan du svika dina läsare nu mitt i allt.
– Njaa, tror du faktiskt att de skulle sakna det dagliga inlägget.
– Ja, absolut, så iväg med dig nu och skriva.
– Det behövs int.
– Va? Varför int? Tänker du sluta?
– Nä, jag skrev ett dagsinlägg, så jag kunde vara datorfri nu på kvällen.
– Du din lurifax!

Jag lade alltså upp maskor för herrsocka nummer två efter sen hemkomst igår kväll. Hela vägen hem igår från jobbet i västra grannstaden muttrade jag: "Inte börja sticka tomten, inte börja sticka tomten, inte börja sticka tomten...!" Och så var jag så duktig att jag faktiskt tog itu med socka nummer två istället för att sticka tomten. Det ni!

Bra saker idag:

  • Veckans längsta arbetsdag är över. Tjohoo!

  • Fick två fina böcker av en kollega. Ska bli intressant att läsa! Tack för de här!

  • Tacksam över att vägarna är bara utan snö och is!

Önskar er en riktigt skön onsdag!

Inga kommentarer: