lördag, november 12, 2022

Dagens skörd

Det drar ihop sig till lördagskväll och jag känner mej mycket inaktiv. Allt det där jag borde är ogjort och jag har lugnt låtit tiden gå och inväntat mörkret, för nu ser jag ju inte längre att göra tråkjobbet. Smart, eller hur? Eller nåja, så kanske int ändå.

Soligt har det varit ute efter morgonens regnskur och storm. Men det är skönt när sydvästliga vindar blåser, eller hur?

Bra saker idag:

  • Vaknade före väckarklockan. Och det var minsann en bedrift med tanke på hur jag snurrade runt, runt halva natten.

  • Bra att börja dagen med spanska kurs. Då får hjärnan en rejäl kick! I dag lärde vi oss IR, ett användbart, men ack så oregelbundet verb.

  • Dagens skörd ser ut så här! Tänk att bisin min kunde skörda morötter från vårt trädgårdsland ännu idag!
Och nu, nu skulle det då vara dags att slänga ihop nånting ätbart till kaffebordet i morgon. Men vad, det är frågan. Hmmmm...

Önskar er en riktigt fin söndag vare sig ni firar eller inte firar far i morgon!

Inga kommentarer: