lördag, november 26, 2022

Ordentlig

Häromnatten vaknade jag av att det var iskallt. Jag var bombsäker på att bisin min igen hade fått nåt dille om att spara energi och nu slutat elda. Visserligen gillar jag att ha svalare i sovrummet, men det finns gränser!

När jag vaknat till mej ordentligt upptäckte jag att mitt täcke låg på golvet, så inte konstigt att jag frös! Tur att jag inte själv hade åkt i golvet med en jätteduns tillsammans med täcket.

Idag har jag riktigt fått sitta på mina händer för att inte fortsätta gårdagens garnsorterande! Men jag tog mej i kragen och städade liiiite här i arbetsrummet istället.

Ut hivade jag alla Word 2007 böcker, eller nåja ut och ut, de väntar på en mellanstation här, för att sen slussas vidare, troligtvis till nån bokbytarhylla. Jag bara bestämde mej för att det där utrymmet ska inte längre hysa databöcker, utan nu ska här finnas stick- och virkböcker. Så det så!
Databöckerna har gjort sitt, så nu är det bara att låta dem gå.

Bra saker idag:
  • Spanskakursen! Idag har vi lärt oss månaderna och veckodagarna samt stora tal.

  • Att jag har fått vara ensam hemma med katterna. Så skönt!

  • Att jag fick mina sockböcker i den där hyllan, så jag ser vad jag har!
Önskar er en riktigt fin lilla julskväll. Njut av glögg och pepparkaka.


Inga kommentarer: