onsdag, november 30, 2022

Vem ska jag tacka?

Hur kan tiden gå så sjuttons fort? Är det för att man har roligt? Idag är det sista november, vart har den månaden försvunnit?

Jag har varit i stan på jobb och sen iväg till en liten by i Borgå. Föret var inte det bästa, men jag klarade mej och det är huvudsaken. Roligt hade jag också och hoppas att deltagarna gillade programmet.

Bra saker idag:

  • Vaknade före väckarklockan

  • Hann på eftermiddagen iväg till stickcaféet, så jag fick äta ostpaj och morotskaka samt dricka varm kakao (choklad i Sverige). Mumsfilibabba! Och där vet ni, var tvillingbebisar på besök, en månad gamla. ÅÅÅH! Så söta. Deras mormor hade stickat både sockor och mössor åt dem.

  • Fick äntligen garnändarna fästade på herrsockorna! Och eftersom det var ett restgarnsprojekt, så kan jag nu kruxa i en bingoruta. Inte illa!

  • Hann få på diskmaskinen innan...

  • ... vi gick i bastun med bisin min. Så skönt! Att det blev redan nu beror på att det är stans julfest i fredag, så då blir det inget badande.
    Hoppas att det går lugnare till än på Sibbos julfest!



  • Från postlådan fiskade bisin min upp en sån här jullåda. Vem ska jag tacka? 
    Ett mysterium, som måste redas ut, men jag har redan nu mina starka aningar.
    Hur som helst, stort, stort TACK för julklappen! Nu gäller det bara att gömma den på ett säkert ställe, så inte bisin min far iväg med innehållet!
Önskar er en fin torsdag!

Inga kommentarer: