torsdag, november 24, 2022

Tomma lådor

 – Vad är det där stora paketet för nånting, frågade bisin min här i kväll och pekade med ett darrande finger anklagande på adventskalendern jag köpte igår.
– En adventskalender förstås, svarade jag glatt.
Nu stönade bisin min högt och ljudligt:
– Vi ska int ha nånting sådant i det här huset, morrade han.

För min del helt okej om bisin min inte vill ha något med den här kalendern att göra. Jag har liksom inget emot att öppna en lucka varje dag fram till jul. Tänk, nu behöver jag inte ens kämpa om vem, som ska få öppna luckorna!

Bra saker idag:
  • Jag har klarat av tre kurser under dagens lopp!

  • Och som vanligt i mitt jobb haft fördelen att träffa idel trevliga människor.

  • På hemvägen från stan körde jag via stora varuhuset, som nu har -20% rabatt på plastlådorna. Tack till stickväninnan B för tipset!
    Det kan hända att jag borde ha tagit några flera? Jag skulle vilja få ordning på mitt garn, som dräller omkring och då hjälper ju inget annat än att köpa mera plastlådor, eller hur? Visserligen säger bisin min att det bästa skulle vara om jag helt slutar köpa garn! Har ni hört någonting så befängt?

  • Fick en rar inbjudan idag om att komma och leka med Lillan imorgon. Tjohoooo, min fredag är räddad! Ska bli så roligt.
Önskar att ni också får en fin och rolig fredag.


2 kommentarer:

Österbottningen sa...

Oj vilka fina sockor du lagt upp i förra inlägget!!!!
Jag har också börjat köpa lådor för mina garner. Men långt ifrån att ha ordning!
Den kalendern hade jag köpt till gubben ifjol till farsdag också, det ar ju ett enormt misstag då man såg vilka läckerheter där i fanns. Så i år skall jag ha en egen.
Trevlig lillajul till dig!

Inge sa...

Tack!
Schhh, jag har faktiskt en egen garnjulkalender, så frågan är om jag kan ha två? En ätbar liksom och en njutbar? 😊
Önskar också dig en glad lillajul!