måndag, maj 29, 2023

Blommor och blader

Eftersom timmen är sen och trötta mina ben hoppar jag ikväll direkt hit:

Bra saker idag:

  • Hann både sticka och sköta e-post från två olika konton idag på förmiddagen.

  • Det innebär förstås lite mera arbete den här veckan, men bra så med förhoppning om att det blir ledigare nästa vecka.

  • När jag satt där i datasalen i västra grannstaden dök det plötsligt upp en dam i dörröppningen. Den raringen gav mej en fin liten bukett med nejlikor och grönt. Och se så vacker färg det är på blommorna!
    Jag blev rejält överraskad och rörd, för hon har faktiskt endast en gång besökt mej i Digi-helpen på måndagskvällar. Vanligtvis går hon till min finska kollega.

  • Efter utfört arbete, alltså när lektionerna var slut,  fick jag den här fina blomman av en kollega. Färgen gick precis ihop med blusen jag hade på mej idag. Vad kan jag annat säga än tack för blommor och blader.

  • Har klarat av veckans första arbetsdag!
Önskar er en skön tisdag!

Inga kommentarer: