tisdag, maj 02, 2023

Höstrusk i maj

Brrr! Dags att leta reda på vinterkläderna. Bitande kylig vind och iskalla regnskurar. Det enda som är bra med det är att jag inte behöver vara utomhus och kratta. Just nu är det nästan det enda bisin min tjatar om, krattandet. Nå, när han tjatat färdigt om det, så blir väl nästa ett evinnerligt tjat om fönstertvättandet. Det tar liksom aldrig slut och jag har ingen lust, absolut ingen lust.

Det enda jag har lust med just nu är att sticka, sticka, sticka. MEN jag har kört fast! Jag har kollat på mönsterbeskrivningen på finska, norska och engelska. Men jag förstår ändå ingenting. Hjääälp! Och jag som vill sticka det här mönstret precis just nu. Suck! Får väl lov att ta fram en annan projektväska och se om jag klarar av en enklare stickning. Inte kul, men nöden har ingen lag.

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag sov till halvnio.

  • Har kunnat jobba hemifrån. Skönt.

  • Har löst Storkrysset i Allers nr 18. Några tomma rutor kvar ännu i A-korsordet.

  • Den här fanns i postlådan idag. Tjohooo!
Önskar er en riktigt fin onsdag med eller utan vinterkläder.

Inga kommentarer: