onsdag, maj 17, 2023

Liten mellanrapport

Helgkvällen har inträtt, ja alltså om man går enligt gammal god sed då helgen startade klockan 18. Jag "gömmer" mej här vid datorn med mycket viktiga uppgifter. Åtminstone har jag låtit bisin min tro att det är så, för jag orkar inte med hushållsjobb just nu.

Jag är rejält trött för jag sov rätt oroligt på morgonnatten. Mina lakan var helt tilltrasslade i morse, så jag har vänt och vridit på mej i sängen. På riktigt vet jag inte om jag har varit vaken eller om jag har drömt en massa.

Idag har det redan hunnit bli sjuttonde maj, så det är inte mycket kvar av den här månaden. Tiden går liksom alldeles för fort och jag hinner inte med.
Min garnbantning har inte gått så bra. I april månad var jag dock på rätt sida om strecket.

Enda garninförskaffningen var den där sockboxen på 300 g Woolly Wood.
Jag gjorde av med 239 g garn genom att sticka och virka. Så nu var jag 61 gram på plus. Men, så gav jag bort hela 400 gram garn!  Så jag gjorde mej av med 639 gram garn allt som allt och in i lagret kom 300 g och det betyder förstås att jag var hela 339 gram på minus! Tjohooo!

Idag har jag tyvärr förstört mitt fina resultat från april, då jag kom hem med de här två garnnystanen. Jag hittade dem på stans stora loppis. Napapiiri-nystanet gömde jag för säkerhets skull i frysen. Sch, säg inget åt bisin min. Ska bli kul att se hans min då han istället för grönsaker får ett garnnystan från frysen! 😄
Noppa-nystanet är 100 % akryl, så jag utgår från att det inte behöver frysas.
Jaa, nu ser ni hur snabbt det går att förstöra garnbantningen!
Och behöver jag de här nystanen? Nå, förstås inte. Det fattar till och med jag i mina klarare stunder.

Det ser inte så bra ut på bingobrickan heller. För att nu inte tala om alla mina JyJy2023-projekt, som jag nog inte hinner få färdiga. Snyft!

Bra saker idag:
  • Steg upp 17 minuter före väckarklockans signal.

  • Bra och konstruktivt möte på jobbet.

  • Mötesordförande hade fixat chokladfondue, så vi doppade jordgubbar och bananbitar i choklad. Mumsfilibabba.

  • Och jag kommer inte att ha någon ordförande- och kaffetur mera det här läsåret. Tjohoo!

  • Träffade yngsta sonen på lunchen i stan. Trevligt med matsällskap!

  • Gick omkring i stadens stora loppis i lugn och ro. Gjorde en del fynd. I något skede märkte jag dock att nä, nu orkar jag inte mera. Jag blev liksom blind för det som fanns på loppisborden och då slutade jag också hitta saker.

  • Äldsta sonen var med och veckohandlade. Han gav mej beröm för att jag var så snabb. Det ni!

  • Bisin min fixar kvällens middag. Tack för det!
Önskar er en riktigt skön Kristi himmelsfärdsdag!



Inga kommentarer: