lördag, maj 06, 2023

Ett års kalas

Redan igår tänkte jag på hur snabbt tiden ilar iväg. Svårt att fatta att Lillan redan är ett år gammal. Det var ju alldeles nyss jag höll ett litet knyte i min famn. Idag har vi varit på hennes ett års kalas och det var fullt hus med många människor och många paket.

Idag var vårt paket betydligt mindre än igår! För övrigt så verkar det vara ett enda festande nu just då födelsedagarna avlöser varandra. Förra veckan fyra årskalas, nästa vecka vuxenfödelsedag och morsdag. Därpå följande vecka tre namnsdagar och en helgdag nästan mitt i veckan. Men allt kommer förstås inte att firas.

En superfin födelsedagstårta bakad av en liljendalbo. Så härliga dekorationer. Och jo, ursäkta att jag har dolt födelsedagsbarnets namn, men...
Den glutenfria tårtan är också ett mästerverk.

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag var uppe före klockan sju! Och det börjar kännas nu, ska jag säga. Trött som sjutton!

  • Och hör och häpna: Jag kan göra en korvros! Tjohooo!


  • Och när man är tidigt uppe, så får man gjort det man ska. Jag levererade de utlovade smörgåstårtorna före tio på morgonen. Dekorationerna blev som dom blev, men jag är glad över att jag klarade av att göra rosen.
Och nu känns det som att jag redan är färdig för sängen. Det tar på att kalasa!

Önskar er en fin söndag!
 

2 kommentarer:

Inge Ekholm blogg sa...

Vilka superfina smörgåstårtor, mästerverk !! Och grattis till Lillan med föräldrar.

Inge sa...

Tack! Jag ska hälsa dem och gratta! ❤️