onsdag, maj 31, 2023

En röd låda

Hur kan en månad gå så snabbt? Eller en dag? Det tar liksom slut alldeles för fort. Jag skulle ju vilja att allt det roliga skulle vara länge, länge än. Tänk, imorgon har vi redan ny månad. Enligt almanackan börjar sommaren då. Meteorologerna har kanske nånting annat att säga om det?

Och så var det den där manicken, som ingen vågat gissa på, men en del har undrat över. Det är alltså en avståndsmätare, som används bland annat på byggen. Den fungerar också bra som kikare. Men tills vidare är här så lugnt på landet att det nu inte finns mycket att kika på. Och bra så! Räcker bra med all trafik här utanför på landsvägen.

Bra saker idag:

  • Vaknade halv fem i morse och kom ihåg att jag glömt att ställa väckarklockan på ringning kvart över åtta! Så det var bara att göra inställningen för säkerhets skull.
    Följande gång vaknade jag tio minuter före ringningen!

  • Träffade vår nya rektor på jobbet i stan idag. Hon börjar på officiellt i måndag.

  • Blev bjuden på gudomligt god chokladmoussetårta på veckomötet på jobbet

  • Fick åka med stickväninnan B till stan på stickcafé.

  • Vi träffades hemma hos U, som hade bakat god spenatfetaostpaj, rabarberpaj och supergod chokladtårta. Ni ser, bara godsaker dagen lång.

  • Hon hade lagt upp ett loppisbord ute i farstun och därifrån plockade jag på mej en röd låda.

  • Om ni tror att den röda lådan innehåller garn, så jo i lådan finns de här garnresterna.

  • Eftersom jag försöker vara en förnuftig person allt emellanåt, så tog jag endast en liten påse restgarner till. De stora garnpåsarna lät jag bli, för jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med dem. Så alldeles garntokig är jag inte ännu, eller nåja det är jag ju nog, men lite förnuftig kan jag allt vara ibland. Det trodde ni inte om mej, eller hur?

  • Kvällens distanslektion blev uppskjuten till i morgon. Skönt, för nu kan jag försöka sticka färdigt ett par torgvantar. Måste bara först klura ut hur jag får en vänstervante, alltså var tumkilen ska sitta. Jag vill inte ha två högervantar.
Önskar er en fin torsdag.

Inga kommentarer: