söndag, november 12, 2023

En bit av himlen

Farsdagen har varit ytterst stillsam i detta hus, ingen middag och ingen gräddtårta. Nog gåvor och grattisar, vilket enligt bisin min räcker bra till.
Lite söndagströghet på gång här just nu, men snart åker stickningen fram.

Bra saker idag:

  •  Sovmorgon och jag sov till halvnio.

  • Fick en stor tidningshög sorterad, en hög som länge och tålmodigt väntat på åtgärder.

  • Yngsta sonen knackade på dörren vid tiotiden. Han kom för att uppvakta fadern och hade med sig Fazers blå, bisin mins favoritgodis.

  • Vi festade loss på en "En bit av himlen", som Lilla chokladfabriken har valt att kalla sin underbara chokotårta. Liten, men naggande god.

  • Jag fick igång diskmaskinen med hjälp av äldsta sonen. Han visade snabbt vilka alla knappar det ska tryckas på. Hoppas att jag kommer ihåg det till nästa gång!

  • Har blivit erbjuden helt fantastiska garner av en dam, som vill minska på sitt garnlager. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Vad tycker ni?
Ha en riktigt fin söndagskväll.

Inga kommentarer: