torsdag, november 23, 2023

Måndagsposten

Idag har det varit full fräs på jobbet med både kurser i norra grannkommunen och i stan. I natt när vinden ven runt knuten sov jag oroligt, för hur skulle jag ta mej till kursplatsen i snöstormen?
Men ingen som helst fara, i morse när jag körde iväg var vägen nästan bar och det var plusgrader ute. Bra så.

I måndags damp den här tidningen äntligen ner i postlådan:

Vinter-Novita, äntligen, äntligen. Jag får alltid vänta onödigt länge på den svenska tidningen. Och vet ni varför? Joo, för att den skickas till Sverige och översätts där. Sedan tar det sin lilla tid innan den är tillbaka här i landet. Suck! Kanske Novita inte alls vet att det finns finlandssvenskar?

Jag hittade två modeller i tidningen, som jag gärna skulle sticka. Den här västen är en av dem.

Och den här hör ni, visst skulle den vara mysig när kölden knäpper i knutarna? Men skulle man orka med en så där stor flätstickning? 2 kilo 400 gram garn har använts till den här sovsäcken för vuxna.

Bra saker idag:
  • Kom lyckligt fram till kursplatserna.

  • Mina rara kursdeltagare förstås!

  • Har klarat av veckans sista kvällskurs. Tjohooo!
Önskar er en riktigt fin fredag.


 

Inga kommentarer: