onsdag, november 01, 2023

KyJy – 6

Viikko sitten Loviisan pisarat sukat valmistuivat. Kiva malli tehdä.

6. Loviisan pisarat sukat
Aloitus: 9.9.2023
Valmis: 25.10.2023
Langan menekki: 148 grammaa
Lanka: 7-veljestä, Novita 
Puikot: 3,75 
Suunnittelija: Tuija Klaus


6. Lovisa droppar sockor
Start: 9.9.2023
Färdig: 25.10.2023
Garnåtgång: 148 g
Garn: 7-bröder, Novita 
Stickor: 3,75 
Design: Tuija Klaus

I onsdags för en vecka sedan satt jag på stickcaféet och fäste trådarna i de här sockorna, så då blev de också färdiga. Skönt.
Idag har jag också varit i stickcaféet och ni skulle bara veta, men det är bäst att jag tar det hela i morgon.

Bra saker idag:
  • Vaknade 12 minuter före väckarklockan.

  • Ingen is på vägen i morse då jag körde till jobbet i stan.

  • Hann iväg och äta lunch på en av stadens pizzerior.

  • Stickcaféet. Så härligt att träffa alla igen. Tänk ändå hur fort en vecka går.

  • Fick skjuts hem med stickväninnan B.

  • Bisin min steker nu just plättar, så det blir gottigotti att äta nu ikväll.

Önskar er en riktigt bra torsdag.

Inga kommentarer: