tisdag, november 28, 2023

Samling runt runda bordet

Idag har jag jobbat hemifrån på förmiddagen, varit iväg på roligheter på eftermiddagen och sysslat och pysslat lite nu på kvällen. Jag till och med drabbades av lite sorteringsiver. Huuu! Jag fick nästan sitta på händerna  för att inte börja slänga bort saker. Lite farligt det där, för man borde nog inte slänga alltför mycket. Ikväll ringde nämligen nästyngsta sonen och frågade om vi hade kvar något barnförkläde. Tyvärr sånt har vi för länge sedan blivit av med. Det är farligt med sånt där slängande och bortkastande, för förstås är det just det man nyss gjorde sig av med, som behövs. Våra barnförkläden har nog för länge länge sen fått ett annat hem.

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag sov ända till klockan nio. Så skönt!

  • Fick åka med stickväninnan B till och från stan, till samlingen vid runda bordet.

  • Vi var alltså iväg till stickcaféet. Härligt att igen träffa de trevliga och snälla damerna. Så här fint juldekorerat är det på caféet.

  • Äldsta sonen hade köpt senaste numret av Allers. Tjohoo!

  • Lillans mamma ringde, vi ska ut på roligheter under veckoslutet. Kul att ha någonting att se framemot. Nu hoppas vi dessutom på bra väder.

  • I lördag är det ju lillajulsafton. Jag har paketerat små klappar åt mina kolleger, som de ska få i morgon på vårt veckomöte. Hoppas att de blir glada.

  • Har anmält mej till julmiddag den 14 december!
Önskar er en riktigt fin onsdag.

Inga kommentarer: