onsdag, november 22, 2023

Ofrivillig hemmadag

I morse var jag inte alls i skick, snorig och hostig, så det var bäst att ta en hemmadag, en ofrivillig sådan. Jag jobbade alltså på distans och veckomötet gick riktigt bra. Tyvärr var jag tvungen att också avstå från dagens stickcafé. Men det kunde inte hjälpas. Jag vill ju inte smitta ner alla andra.

Jag borde ju ha ägnat dagen åt kontemplation och vila, men... jaa, jag jobbade hela förmiddagen och tiden går fort när man sätter sig framför datorn, den går alltför fort och mitt i allt är det redan eftermiddag. Ja, och så har då den dagen gått.

Vet inte om ni har märkt, men i takt med att julen närmar sig, så ökar också de falska mejlen.

Det här fick jag igår. Det ska föreställa vara postens meddelande om ett paket på villovägar. Nu borde jag klicka på en länk längre ner och sen ge, jag vet inte allt vad för uppgifter. Men det här är rena rama lurendrejeriet och jag går inte i den här fällan. Hoppas att inte ni heller gör det!

Bra saker idag:
  • Att kunna vara på jobb, trots förkylningen. Det där med distans är ändå superbra.

  • Behövde inte köra iväg hemifrån. Skönt.

  • Äldsta sonen hämtade nyaste Allerstidningen åt mej! Tjohoo! Nu har jag ett A-korsord igen att ta itu med.
Önskar er en riktigt fin torsdag! 


Inga kommentarer: