torsdag, november 02, 2023

Givmilda stickerskor

Igår deltog jag, som bekant i stickcaféet i stan. Och det var riktigt trevligt att träffa alla stickerskorna. Mycket att tala om och mycket att förundras över. Själv är jag helt tagen av vänligheten och hjälpsamheten och framförallt givmildheten. Se här:

C har stickat banansockor, som jag kan ge till barnbarnet! Hur det kom sig, beror på att jag i förra veckans stickcafé gav C ett Nalle restgarnsnystan när hon inte själv hade med nånting att sticka. C hade blivit färdig med projektet hon höll på med. C valde överraskande att ta hem banansocksstickningen. Det blåa Nallegarnet räckte förstås inte till, så C "lånade" lite restgarner av sin mamma och simsalabim hade hon åstadkommit en så här vacker randning! Stort, stort TACK!

Av U fick jag de här fina Muminskålarna och de där två frigolitäggen.

Av henne fick jag också det här fiskargarnsnystanet. Gissa vad jag ska ha det till?
Jo, till att knyta fast paketkorten på julklapparna! Tjohoo! Naturvänligt, inte sant?
Stort, stort TACK till U, för de fina gåvorna.

Förutom sällskapet, så är också kakorna i cafévitrinen lockande. Den här chokladtårtan är riktigt mäktig och god! Mums!

Bra saker idag:
  • Vaknade en halvtimme före väckarklockan!

  • Har haft härliga kursdeltagare och det gör det trevligt att jobba!

  • Och till och med tekniken fungerade!

  • Handlade på hemvägen från jobbet i stan, fick hjälp av äldsta sonen.

  • Har lyckats ta ett beslut idag efter lite velande hit och dit.
Önskar er alla en riktigt fin fredag.




Inga kommentarer: