måndag, november 06, 2023

Nytt i köket

Kvällskakaon är urdrucken och det börjar vara dags att dra sig mot sovrummet. Veckans första dag övergår snart från kväll till natt.

Medan jag i lördags var iväg på farligheter, så installerade bisin min vår splitternya diskmaskin.

Den är så fin, så fin! Ingendera av oss kan starta den! Det måste vara en ingenjör minst för att klara av den lilla detaljen! Den ska nämligen ha nån sorts salt och sköljmedel. Och det hade vi förstås inte hemma då vi diskade i den första gången. Det gällde alltså att komma förbi de kraven. På något sätt är jag mest imponerad av att det finns en lampa i diskmaskinen, för att man ska se hur man placerar disken. Och vi som inte ens har en lampa i kylskåpet.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till halvnio.

  • Var ensam hemma på förmiddagen och njöt av tystnaden.

  • Hann sticka färdigt den ena pinka banansockan innan jag skulle iväg till kvällsjobbet i västra grannstaden.

  • Bisin min skulle till Mikrokulma i västra grannstaden, så jag behövde inte köra vare sig till eller från jobbet. Skönt.

  • Vi var iväg och åt en sen lunch på bisin mins favoritställe. Han åt laxsoppa och jag åt köttfärsbiff med auraostsås och mos. Det var riktigt, riktigt gott.

  • Jag har klarat av veckans första arbetsdag. Den var kort och trevlig.
Önskar er en fin tisdag.



Inga kommentarer: