onsdag, november 15, 2023

Tagit mej vatten över huvudet

Just nu verkar nästan alla trötta. På jobbet gäspade vi i kapp idag. En och annan hade sovit dåligt, andra svor över mörkret. Själv pendlar jag mellan flowtillstånd och trötthet. Trötthet mest för att kvällsjobbet stjäl sticktid. Ve och fasa! Jag hinner inte, så kanske jag borde göra som min kollega? Hon kvistade över till grannen med garn och stickor och kommer därför att få hemstickade sockor att ge som julgåva.

Själv kan jag lite uppgivet konstatera att jag har tagit mej vatten över huvudet. Att sticka de här sockorna är nästan omöjligt. Det går så trögt och långsamt. Den här stickningen går inte att ta med sig nånstans, för det gäller att vara verkligt fokuserad. Har ni tips på hur jag ska komma vidare?
Kronorna gick bra att sticka för där finns en regelbundenhet, som helt saknas i de där gröna kulorna. Suck!

Bra saker idag:
  • Hann äta lunch på en av stadens pizzerior. 

  • Dagens höjdpunkt: Stickcaféet! Hann få ett litet framstycke till en balaklava färdigt. Sen orkade jag inte sticka längre, för jag är verkligt osäker på om det där stycket är tillräckligt stort.

  • Skötte handlandet idag tillsammans med äldsta sonen, så nu klarar vi oss en tid igen.

  • Radio Vegas härliga countrykväll, som pågår just nu!
Önskar er en riktigt fin torsdag!

Inga kommentarer: