onsdag, november 08, 2023

Lilla fågel blå

I natt vaknade jag med ett ryck halvtre och funderade: "Hade jag klåpat med min reseräkning, som jag gjorde till granninstitutet?" Det var så många rader och dagar och jag hade inget som helst minne att jag skulle ha skrivit den där resan från 6.9. Ack, ack, ack, då är det för sent för mej att få ersättning, för det var två månader sen i måndags. Min lust att rusa till datorn, logga in och kolla min reseräkning var enormt stor. Men vem vill bli ledsen mitt i natten? Inte jag, så jag försökte lugna ner mej, räkna garnnystan och somna om. Inte det lättaste precis. I morse hann jag inte kolla nånting på datorn innan jag körde iväg till jobbet i stan. Där var jag redan kvart före åtta på plats som första arbetstagare. 

Ikväll kollade jag upp det hela och tyvärr, tyvärr, så var det precis som jag befarade, jag har glömt att fakturera två resor, en i september och en i oktober. Septemberresan får jag säkert ingen ersättning för, surt, mycket surt. Snyft och snörvel när det finns så mycket jag borde hålla reda på och sedan bara glömmer. Bäst att inte harmas över det nu, så här till natten.
Bisin min tröstade mej och sa att det nu inte är hela världen. Det var ju snällt.

Bra saker idag:

  •  Veckomötet på jobbet gick bra. För min del börjar nedräkningen småningom, så det som planeras till våren angår liksom inte mej mera. Jag håller två kurser på vårterminen för det här institutet och fem för västra grannstadens institut och en för Sibbo institut. Det räcker riktigt bra till, för min del.

  • Besöket i stickcaféet var utan tvekan dagens höjdpunkt.

  • Jag fick expertråd. Tack för dem.

  • Jag fick ännu en Muminskål av U. Nu har jag en skål för varje barnbarn. Ett stort, stort TACK för dem.

  • Därtill fick jag ännu en blå glasfågel och en pocketbok. Tack för alla gåvor.

  • Jag klarade av att hjälpa en dam i telefonnöd. Alltid glad då jag lyckas lösa diverse tekniska problem.

  • Har haft en skön TV-kväll tillsammans med bisin min!
Tyvärr blev nu detta inlägg utan foton, för tekniken krånglar och nu orkar jag inte mera stångas med krånglande överföring.

Önskar er en riktigt fin torsdag!



Inga kommentarer: