fredag, november 10, 2023

En fin fredag

Schhh! Riktigt tysta nu, för bisin min har slocknat på soffan! Han spelar musik på TV, gamla godingar som Take My Breath Away och Kyrie Eleison. Helt okej musik för min del. Men nog ett lite småtrist sätt att fira fredagskväll med en snarkande bisi! 😀

Kyrie Eleison är förresten grekiska och betyder "Herre, förbarma Dig". Hur det kommer sig att det i tiderna blev en popsång kan man ju fundera på.

Annat som man kan fundera på är svanarna. Klarar de verkligen av vintern i vårt land?
Och ifall ni undrar, det här fotot är från den stora fågelfotografen, alltså bisin min. Jag hinner nu just inte flänga runt och fota fåglar!

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till halvnio!

  • Långsam frukost, så jag hann komma i kapp med mej själv.

  • Mitt på blanka förmiddagen satte jag mej i gungstolen och såg på säsongens första På spåret-avsnitt. Intressant. Lyxigt att kunna göra så.

  • Har lämnat in min pensionsansökan idag. Tjohoo! Nu hoppas jag att jag fick alla rutor rätt ikryssade.

  • Hann med en hel del annat kontorsjobb också innan nästyngsta sonen ringde:

  • – Vågar du komma och hälsa på, frågade han. Förstås vågade jag. Inte ens vilda hästar kunde hålla mej borta.

  • Så fort min utlånade bil återvände från stan körde jag iväg till grannbyn. Och sen fick jag tillbringa några ljuvliga timmar i Lillans sällskap 💓 Så härligt.

  • Nästyngsta sonen bjöd på pizza och coca cola. Perfekt avslutning på veckan!
Hoppas att ni alla får en riktigt fin lördag!


Inga kommentarer: