torsdag, november 09, 2023

Gårdagens foton

Tjohooo! Nu ikväll får jag äntligen in foton i bloggen igen. Google höll visst på med uppdateringar, så därför strulade det till sig igår. Skönt att det inte var nåt större tekniskt problem.

Vad jag ville visa igår var det här fina nystanet, som stickväninnan B förvandlar till sockor. Jag som inte är en blå människa, tycker ändå om de här färgerna. Och ränderna så där långt verkar vara riktigt fina.

Och apropå blå, så här är fågeln jag fick av U igår. Nu har jag sjungit Lilla fågel blå för den.

U gav dessutom den här Muminskålen åt mej, så jag kan ge var sin åt barnbarnen. Generöst och snällt. Tack!

I natt vet ni, då var jag hur kreativ som helst, för mitt huvud surrade av julklappsrim. Ändå vet jag inte om vi ska ha julklappsrim på paketen i år. Vad tycker ni? De små hinner ju aldrig riktigt med att läsa några rim, (ja alltså de två minsta kan ju inte läsa), för det är bråttom att riva upp julklapparna. Det blir ju mera petande förstås med allt skrivande, men å andra sidan, då har man ju verkligen tänkt till lite extra på den som ska få gåvan.

I morse släppte rimmen och då surrade mitt huvud istället av toner!

Bra saker idag:
  • Vaknade en halvtimme före väckarklockan.

  • Hann få iväg viktig e-post innan jag åkte iväg norrut till mitt jobb i grannkommunen.

  • Träffat trevliga människor igen.

  • Blev bjuden på riktigt goda smörgåsar och en saftig kaka i kurspausen.

  • Veckans sista kvällsjobb är förbi.

  • Jag kan troligtvis skriva reseräkning för den där resan jag glömde fakturera. Håll tummarna.

  • Äldsta sonen hjälpte till med handlandet i kväll.
Hoppas att ni får en fin fredag.


 



Inga kommentarer: