tisdag, oktober 04, 2022

Höstglöd

I morse när jag steg upp hade vi 16 grader inomhus. Jag påpekade för bisin min att det nog var att överdriva lite grann och att det inte sparar minsta lilla el.
– Nä, men ved, fick jag till svar.
Nå, han eldade faktiskt i morse och nu ikväll, så nu hade vi hela 17 grader inomhus då jag kom hem. Tror inte att det lönar sig att förklara att det inte är bra att låta huset bli utkylt. Dessvärre kan jag inte säga så mycket om eldandet, som inte är hemma på dagarna.

– Jag kan fara till Orimattila, eller till Kotka eller till Mikrokulma, retades bisin min med mej i morse då jag rustade iväg mej till jobbet. Han ville påvisa hur skönt det är att vara pensionär då man fritt kan bestämma över sitt dagsprogram. Jag bara fnyste åt honom, för jag visste ju att han inte åker nånstans alls ändå.

Ikväll när jag kom hem från jobbet i västra grannstaden, så var det mörkt ute. Men igår kunde jag njuta av den vackra höstglöden.

Helt underbara färger i vackra röda nyanser har vi här på vår gård.

Bra saker idag:
  • Vaknade en minut före väckarklockan!

  • Har klarat av veckans längsta arbetsdag.

  • Kunde glädja en kursdeltagare genom att visa hur hen skulle säga upp sin tidningsprenumeration. Det behövs liksom inte så mycket ibland, endast en liten knuff i rätt riktning.

  • Äldsta sonen köpte marknadskringlor från stan. Mums!
Önskar er en riktigt fin onsdag!
Själv har jag till all tur kort arbetsdag i morgon!


Inga kommentarer: