måndag, oktober 31, 2022

Vildbasare på besök

Mörkt och regnigt då jag körde hem från jobbat i västra grannstaden ikväll. Inte alls roligt. Nu börjar den där dystra perioden, alltså den perioden då både kursdeltagare och lärare helst skulle sitta hemma och mysa på kvällarna. Men om man gör det, så har man ju inte en chans att träffa människor och få umgås. Nå, snart kommer väl julbelysningen eller nej, vänta nu, säsongsbelysningen upp och då blir det ljusare.

Har för övrigt bett bisin min att han skulle sätta någonting i vår infart, så jag ser att komma hem i mörkret och inte missar infarten och kör nerför branten!

Medan jag jobbade på idag, så hade bisin min besök av fyra riktiga vildbasare.


Upp och ner och ner och upp klättrade de i tallen utanför vår terrass. Och de brydde sig inte ett dyft om att bisin min var ute och fotade dem. Våra katter å sin sida brydde sig inte om ekorrarna, till all tur. Här hade alltså bisin min bättre skådespel än det vad tv:n erbjuder!

Bra saker idag:
  • Det var till all tur inte halt i morse då jag körde iväg till Nickby.

  • Unnade mej en god lunch, broilerbiffar (kycklingbiffar), ris, stark currysås och svartvinbärsgelé och ett innehållsrikt salladsbord på Ripakka.

  • Hade håltimmar, så jag kunde finslipa morgondagens kursmaterial.

  • Fick vänlig hjälp från data-avdelningen i västra grannstaden. Ska snart testa om det fungerar. Håll tummarna!
Önskar er en skön tisdag!


Inga kommentarer: