onsdag, oktober 12, 2022

Lyxade till det

Idag har min plåtlåda varit hela tre gånger till stan. Första gången i morse var det bisin min, som skjutsade två personer till stan. Den ena skulle hämta sin nyservade bil och den andra skulle till jobbet.

Sen körde jag iväg till jobbet och veckomötet där. Fort hem och slänga in en ostmacka innan det var dags att hålla distansföreläsning om Digital beredskap.

Och så iväg till stan igen, den här gången på Stickcafé. Det var riktigt många deltagare och det var roligt att träffa dem alla. Jag berättade om mina Facebookäventyr, så nu kan de gotta sig åt mina galenskaper! Det bjuder jag så gärna på.

Bra saker idag:

  • Lyckades sticka en provlapp, som godkändes av stickväninnan B. Nu ligger det alltså tungt på hennes axlar om det blir pannkaka av mössan på grund av felmätning eller sneddriven provlapp.

  • Lyxade till det med en Toast Skagen på stickcaféet. Mums! Till efterrätt smaskade jag på en bit morotskaka.

  • Har fått en lördagsinbjudan. Kul, men önskar att värdinnan inte ska ta nån stress. Huvudsaken är att få träffas och umgås.

  • Har redan fått två julfestinbjudningar, den ena med julmat och den andra med filmförevisning. Tjohoo!
Önskar er en skön torsdag med mycket stickning och virkning eller vad ni nu vill hålla på med.

Inga kommentarer: