fredag, oktober 14, 2022

Mössbörjan

– Ska vi ta en drink ikväll, det är ju ändå fredag, sa äldsta sonen i morse innan han åkte iväg till jobbet.
– Jaaa, svarade jag och såg för mej hur vi skulle sitta och mysa på kvällen med var sitt glas i handen.
Eeh, hur tror ni att det gick? Nå, jo, klockan är redan över sju, alltså 19 på kvällen och här sitter jag ensam framför datorn. Diskmaskinen går, skräpet är utfört både bio och det som ska i stora avfallskärlet, papperet som ska till insamlingen är snyggt staplat och undanstädat...

Och jag har till och med i rena rama frustrationen städat bort foton från min molntjänst. Men av det blev jag så sorgsen, för här finns många foton som väcker saknad efter nära och kära som inte längre finns bland oss. Foton från lyckligare tider. Bäst att stänga molntjänsten snabbt som sjutton och gaska upp sig med lite musik.

Idag har min plåtlåda varit till stan endast två gånger, men hann däremellan iväg till grannstaden i väst, där jag idag hållit kurs. Nästa vecka blir det lite semiledigt. Tyvärr höstlov endast i måndag och i fredag om en vecka. Synd att det blir endast två dagar, men inte mycket att göra åt. Kan glädja mej åt två förlängda veckoslut.

Onsdag kväll efter stickcaféet fick jag äntligen ordning på maskorna och stickat lite på mössbörjandet. Men jag är inte riktigt nöjd med resultatet. Jag får nog göra om det hela och försöka med rundsticka, precis det som stickväninnan B rådde mej till. Få se nu sen om jag har rundsticka i rätt grovlek och längd. För det mesta saknas det liksom alltid något då jag ska sätta igång, ändå tycker jag att jag har samlat på mej en massa stickor.

Bra saker idag:
  • Hann till bageriet på hemvägen från jobbet i väst. Kunde igen betala för ett bröd till ukrainarna samtidigt som jag köpte kaffebröd åt oss.

  • Idag vågade jag först berätta för bisin min om kattmatsvinsten i Ingå. Han skakade medlidsamt på huvudet och tyckte att jag är galnare än vanligt. Att jag vågade berätta om det hela idag, beror helt enkelt på att det hela har löst sig på ett riktigt bra sätt, en av mina kolleger som nu befinner sig i västra Nyland åker via Ingå på hemvägen och plockar upp min vinst. Tjohooo! Tack för det.

  • Arbetsveckan är över. Skönt.
Önskar er en riktigt fin lördag och hoppas att ni har roligheter på lut.
Det har åtminstone jag, tack för det. Men först måste jag nu plugga spanska. Jag var ju borta förra lördagen på grund av jobbet och har inte övat just nånting alls, så nu har jag mycket att ta igen.

Inga kommentarer: