tisdag, oktober 25, 2022

Så vackra färger

Okej, nu vill jag inte göra er nervösa eller stressade, men märkte ni igår att det är enbart 2 månader kvar till julafton? Oj, oj, oj. Men som sagt, ingen stress, ta det riktigt, riktigt lugnt.

Idag har jag igen jobbat i västra grannstaden. Körde hem i regn och mörker på kvällen. Och det är inget roligt, men vad gör man inte för sitt intressanta, utmanande och härliga jobb?

Såg ni den, himlen i morse? Så vackra färger!

Bra saker idag:

  • Vaknade före väckarklockan.

  • Bisin min hade skrapat is från bilrutan. Tack för det.

  • Till all tur torrt på motorvägen i morse.

  • Lokalvårdaren på Lypa hade saknat mej och oroat sig för att jag kanske hade blivit sjuk när hon inte hade sett mej på hela höstterminen. Så omtänksamt! Och så glad jag blev över att träffa henne idag, för precis på vägen till jobbet funderade jag på henne och att det skulle vara trevligt att träffas. Nu kunde jag förklara för henne att mina kurser numera börjar en halvtimme senare, därför träffas vi inte på morgnarna längre.

  • Hade idag tid på håltimmarna att tala med mina kolleger.
Önskar er en fin onsdag.
Själv ska jag först jobba och sen på roligheter. Härligt att ha nånting att se framemot.
 

Inga kommentarer: