torsdag, oktober 06, 2022

Igenrappad

– Ha du vari ti Hindersby idag, frågade äldsta sonen helt förskräckt då han fick syn på min plåtlåda.

Nå, joo, där var jag ju mitt på dagen och det har ju regnat och det småduggade då jag körde iväg, så joo, min plåtlåda är alldeles igenrappad. Tyvärr hann bisin min också se bilen i dagsljus. Jag hade liksom räknat med att det skulle vara mörkt ute då han kom hem. Oj nej, oj nej. Och inte hinner jag tvätta den nu heller, för det är jobbdag i morgon och på lördag, så...

Bra saker idag:
  • Bisin min lyxade till det och bjöd på stekt ägg till frukost.

  • Jag sov nästan tio timmar i natt. Jösses alltså, det är nog rekord. Kanske jag inte är riktigt fri från influensan ännu?

  • Klarade av två timmars digistöd på distans och två olika kurser idag. Så full arbetsdag alltså.

  • Äldsta sonen var med i mataffären, så vi kunde stöka undan veckohandlandet redan idag. Skönt.
Önskar er en riktigt fin fredag.


Inga kommentarer: