torsdag, oktober 13, 2022

Luftballong

Vet ni, också idag har min plåtlåda varit hela tre gånger till stan. På morgonen med bisin min bakom ratten, på eftermiddagen med mig själv bakom ratten och på kvällen med äldsta sonen bakom ratten. Ingen rast och ingen ro för min plåtlåda inte. I morgon ska den iväg till västra grannstaden, för dit ska jag och hålla kurs.

Bisin min har jobbat flitigt på åkern i grannbyn och kom hem och sa att han har sett en drönare.

Höpö, höpö, det var en luftballong han såg och inget annat. Undrar vem det är där uppe ute på äventyr. Jag hade gärna följt med i luftballongen.

Bra saker idag:
  • Vaknade före väckarklockan.

  • Bisin min stekte ägg till frukost. Och tänk, vi diskuterade just precis ägg på stickcaféet igår!

  • Äldsta sonen assisterade vid veckohandlandet idag. Skönt att inte behöva släpa på allting ensam.

Önskar er en riktigt skön fredag!


Inga kommentarer: