onsdag, oktober 26, 2022

Härliga onsdag

 Kort dag på jobbet och hann till all tur med det jag skulle hinna. Och vad är bättre än det?

Bra saker idag:

  • Vaknade före väckarklockan.

  • På veckomötet i morse bjöd ordförande på sådana här godsaker från Café Favorit. I förgrunden en pastej och i bakgrunden en himmelskt god bulle med tjinuski och lingon. Klottigt, jo, men ack så gott! Vi hade stor lust att slicka rent faten för att få i oss minsta smula av tjinuskin (eller kolasås, som grannarna i väst säger).

  • Vi har fått färg till kopieringsmaskinen på jobbet, så jag kunde kopiera upp morgondagens kursmaterial. Tjohooo!

  • Åt god lunch tillsammans med stickväninnan B, gris grillbiff och klyftpotatisar.

  • Till efterrätt tog jag en persiko-ostkaka, för stickväninnan B sade att hon tog sista citronkaksbiten, som syns lite här i bakgrunden. Men, jo nej, in i vitrinen kom ett nytt fat med citronkaka!

  • Stickcafé, veckans höjdpunkt. Där har jag varit och stickat på ett sockskaft idag. Och förstås fått många goda skratt.

  • Och jag har fått senaste Allers A-korsord! Stort tack för det nu är jag räddad från min abstinens! Åtminstone den här veckan. 😄

  • Jag lyckades uppdatera bisin mins dator nu i kväll. Den ska ut på äventyr i morgon, så det är bäst att den är i skick och beter sig.
Önskar er en fin torsdag.
Själv ska jag försöka klara av hela tre kurser i morgon. Håll tummarna, tack!

Inga kommentarer: