måndag, oktober 24, 2022

Från bokbytarhyllan

Kära vänner, i morse vaknade jag ur en skön dröm till väckarklockans ringning. Rejält kallt och ruggigt ute och jag skulle iväg ända till Söderkulla. Brrr! Tur att värmen steg snabbt i bilen. Tycker att man inte riktigt ännu kan ta vinterjackan på sig och saknar fortfarande en sån där mellanrock, som skulle vara perfekt nu. Tårna fryser också och skulle nog gärna ha yllesockor, men då behöver jag nog några nummer större skodon.

Jag stod bredvid bokbytarhyllan i Söderkulla bibliotek där jag började min arbetsdag. Medan kollegan och jag väntade på att få dörren upplåst till "vårt" rum, fick jag syn på en hel hög med Hemmets Veckotidning. Jag tog upp den översta tidningen...

... bläddrade lite förstrött och fann det här...
Förstås fick den här tidningen följa med hem i min datorväska. Fattas bara annat. Men sch, säg inget åt bisin min! De andra tidningarna undersökte jag inte ens. Jag vågade helt enkelt inte! Nå, ja, egentligen hade jag inte tid för jag hade fullt upp med digihandledningen.

Bra saker idag:
  • Träffat många trevliga människor på jobbet.

  • Superdupergod lunch hos Veljekset i Söderkulla.

  • Och jag gjorde en god gärning då jag köpte ett rödlappat mellanmål. Nu minskade jag matsvinnet. Visst får jag brösta mej lite grann nu?

  • Har kursmaterialet för morgondagens kurs färdigt uppkopierat, så ingen stress i morgon på morgonen.

  • Har också materialet till torsdagens kurser färdigt, bara att skriva ut och kopiera. Skönt!

  • Det bästa av allt: Jag hade med sockstickningen! Så när jag var alldeles för tidigt på plats i Söderkulla kunde jag sticka lite, likaså på håltimmarna i västra grannstaden! Tjohoo!
Önskar er en skön tisdag!
Själv ska jag nu gå och dra yllesockor på mina frusna tår!



Inga kommentarer: